Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

lørdag 29. januar 2011

Norge - omsider...men ikke helt komplikasjonsfritt...hehe...

Det var jammen med et nødskrik og på hengende håret at jeg kom meg til Gradermoen, men må bare le, for nå er jeg her :)

Det startet med en forsinkelse fra Addis i går kveld, flyet måtte vente på å få lette. Når det endelig fikk kjøre til rullebanen stoppet det opp da det kom dit. Så fikk vi beskjed om at noen ombord var blitt så syk at de anså det som nødvendig å returnere til parkeringen for å kontakte lege. Det bar tilbake igjen og det tok en del tid før vi kom oss i luften.

Da vi landet i Frankfurt var det minimale marginer for å rekke neste fly. Gaten var selvsagt den som var lengst unna, og jeg sprang det jeg orket med Jonas på magen og håndbagasjen på slep. Jeg var søkksvett da jeg ankom gaten, 5 min. før flyet skulle lette! Gaten var stengt og damen i skranken forlot akkurat da jeg kom. Mens jeg pustet og peset at jeg måtte med dette flyet rakk jeg frem billetten min til henne. Hun gikk bak skranken igjen og tasten inn noe fra billetten og så sa hun at den ikke var gyldig! Referansenummeret eksisterte ikke! Jeg kjente panikken tok meg og jeg fikk tårer i øynene. Forklarte ombookingen og viste bevis på at det var betalt, men det var ikke nok, mente hun. Hun syntes antakelig veldig synd på meg, for til slutt sa hun at det var ledige plasser på flyet og det ville jo være for ille om jeg ikke kom med hvis de hadde gjort en feil, men hun viste ikke hvordan hun skulle gjøre dette. Det endte med at hun slapp meg gjennom uten gyldig billett, men sa at hun tvilte på at jeg kom meg videre fra Oslo. Huff...

Da jeg ankom Gardermoen hørte jeg over høytalerne; "Kan passasjer Linda Norrie henvende seg i informasjonen". Jeg måtte le, trodde jo jeg var ettersøkt for å ha sneket meg med på flyet uten billett...men nei... Damen i skranken kunne fortelle at hun hadde blitt kontaktet av Frankfurt og fått beskjed om at alle mine kolli med bagasje var igjen der! Måtte bare le. Ja, bagasjen min trives vist i Frankfurt :) Sa bare at "det måtte vel bli noe tull på tilbakereisen også, men det er godt jeg nå er i Norge hvor systemet fungerer og man får hjelp til å finne den. Det er jo ganske imponerende at de vet at bagasjen min mangler før jeg selv vet det!" Fantastisk! Hehe, så fortalte jeg henne kort om hvordan det var med service når bagasjen manglet i Addis, ikke mye hjelp å få da ettersom vi ankom fra feil land... Vi hadde en hyggelig prat og lo godt av systemet, og hun fikk navnet på hotellet hvor vi skal være i natt og skulle sende den dit utpå dagen når den kom fra Frankfurt med neste fly! Supert!

Så kom vi oss omsider ut og traff min kjære, elskelige og fantastiske mann som jeg har savnet så masse. Og lillegutt ble litt sjenert med det samme, tydelig at han kjente igjen pappan sin. Men det var også tydelig at han i løpet av disse 11 dagene har blitt en mammadalt...  ;)

Det bar opp i billettluken for å løse problemstillingen med min ugyldige billett. Jeg vil jo hjem i morgen! Det viste seg at jeg har betalt for ombookingen, men det ble aldri gjort. Så billetten la inne på den 17. og 18. jan!!! Haha, den er fin. Men alt er fikset nå og vi er snart helt hjemme!

Gutten har vært kjempegrei på flyet, men det er varmt og tungt med et barn liggende og klatrende på fanget i så mange timer. Så det var godt med en pause her på hotellet i Oslo nå. Og jeg klarer nesten ikke slutte å le av alt styret, man kan jo le så lenge det gikk bra til slutt ;)

Stor klem fra Linda i Norge.

4 kommentarer:

  1. smile og ler i lag med dæ-det måtte selvfølgelig bli noen komplikasjona! Godt å høre at dåkk e kommet på norsk jord, slapp av og kos dåkk i Oslo.Suse snart på kveldsvakt, det e en nydelig vinterdag i Tromsø med -7 grader og blå himmel.
    Snakkes snart

    SvarSlett
  2. Kirsti sa---
    Nå er vi alle så glad for at dere har kommet vel hjem til Norge. Gleder oss til å møte igjen dere, og den lille sjarmøren i morgen(:
    Farmor og farfar ser frem til å dele gode minner, film,og fine bilder, fra turen til Etiopia.
    Emma hilser så masse, hun gleder seg til å se igjen lillebror, mamma og pappa. Hun har hatt en kjempefin dag i bursdag på Polaria i dag.
    Klem fra oss i Bjørnøygata

    SvarSlett
  3. Herlig at alt gikk bra tilslutt, på tross av all elendighet du har vært nødt å tåle :o)
    må bare si at den ungen må det jammen bli noe svært spesielt av, så mye styr som det var for å få han trygt ihavn hos familien sin!!!
    Kos dere masse på hotellet inatt, og ha god tur hjem imorgen!
    Mathias har laget taco til meg idag, han hilser og gleder seg til lillebror kommer!
    hilsen mamsen:)

    SvarSlett
  4. Hihi...såååå godt det va å få dokker hjæm, en lykkelig slutt på en uendelig lang, men fantastisk reise ;) Han e rett og slætt helt nyyydelig, Julie sa i bilen hjem fra flyplassen: "Han va så søt at æ vil dra på besøk til han hver dag etter middag"...hehe ;) Vi glede oss alle til å bli skikkelig kjent med han! Kjæmpegodt å ha fått mi kjære storesøster og resten av familien hjæm igjen, dokker har vært stærkt savna ;) Kos dokker masse no når dokker endelig e gjennforent igjen, så kommer vi på besøk når han e blitt litt husvarm i det nye hjæmmet sitt!!!
    Kjæmpegla i dokker alle <3

    SvarSlett

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??