Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

onsdag 14. mars 2012

Barnehageboka mi

Utrolig hva de små faktisk får med seg og reflekterer over!
Jonas er 2 år og har en bok som heter "Barnehageboka mi" av Kari Grossmann. Boken har en fortelling om barnehagen, samt mange fine illustrasjoner fra ulike settinger i barnehagen. Denne fikk han til han skulle begynne i barnehagen.

Nå har vi bladd i den boka noen ganger og helt plutselig har han selv begynt å navngi de ulike barna i boka med navn som han henter fra sin egen avdeling i barnehagen. Dette har han selv tatt initiativet til og pekt ut de ulike barna. På hver side er det som regel et barn som er mørk, den navngir han altid til Jonas. Jeg har prøvd å utfordre han når han sier det, ved å peke på et lyst barn og si "neeei, der er jo Jonas!", men da blir det protester tvert! Jeg trodde aldri dette var noe han selv har merket seg eller tenkt over, men der tok jeg tydeligvis feil... Han er vistnok veldi klar over at han er mørkere enn de andre i barnehagen.

Nå vet jeg at gutten som deler hans 50% plass også er mørk i huden, men de går aldri på samme dager. Skal bli spennende å se hva som skjer når han forhåpentligvis får full barnehageplass en dag og oppdager at det er en til som er mørk der, tjihi... Lurer på hvem som blir hvem i den boka, om dette vil gjøre noe med hans bilde av seg selv...

1 kommentar:

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??