Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

fredag 9. mars 2012

Kortsvindel i Addis?

Mannen min fikk en sms fra banken her om dagen med teksten; "Venligst kontakt din bank snarest vedrørende transaksjoner som er gjort på din konto..." Vel, for å si det slik tok det ikke lang tid før han ringte banken og fikk vite at det er gjort uttak på kontoen hans fra Guatamala! Banken hadde reagert på at først var det blitt prøvd å ta ut et stort beløp som det ikke var dekning for, siden hadde det blitt tatt ut et mindre beløp. Merkelig var også at kortet var brukt i Norge liten tid før og nå plutselig i Guatemala. Kjekt at banken er såpass våken at de oppdager slike mistenkeligheter, de hadde sperret kortet hans umiddelbart. Banken tror at kortet er blitt kopiert i en minibank i Addis Abeba! Det er over 1 år siden vi kom hjem, og nå brukes det! De fortalte at ofte kopieres flere kort som havner i en liste som svindlerne bruker av etterhvert, slik at det kan gå litt tid før transaksjoner gjøres. Dvs. at alle som har vært i Addis skal være oppmerksom på hvilke transaksjoner som gjøres på kontoen, i lang tid etterpå... Jeg må sjekke min egen konto nå, vi tok hele tiden ut i de samme minibankene, så rart om ikke mitt også er kopiert til en eller annen svindelliste... Vi brukte minibankene på Sheraton, Hilton og på et kjøpesenter som jeg ikke husker hva heter... Så vær oppmerksom på transaksjoner på kontoen...

1 kommentar:

  1. Er det da man skal si at "alt var bedre før..." Da va det bare reisesjekker og veksling av valuta. Når man reiste hjem tok man pengene med og veksla tilbake i Norge, og de innfødte var fortsatt like fri for peng :O)

    SvarSlett

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??