Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

fredag 12. november 2010

Julemesse

Da er det noen dager siden sist... Det ble en riktig knekk med utsettelsen, men har nå klart å omstille tankene og forventningene litt. Kjenner jeg sliter litt med alle spørsmål¨rundt dette. Jeg jobber virkelig med meg selv for å ikke la dette ta over hverdagen for tiden, og så er det stadig spørsmål rundt om vi har hørt noe mer. Jeg sjønner jo at det er godt ment, men blir litt mye når jeg stadig må svare; "nei, vi hører ikke mer før den 22."...  Blir liksom hele tiden en påminnelse om den usikre ventetiden. Så folkens; vi hører ikke mer før den 22 ;) Jeg skal nok oppdatere dere når vi hører mer...

Dagene går mot adventstid, og med det følger julemesse. I dag var det julemesse på UNN, så måtte passe på å se meg litt rundt når jeg var på jobb i dag ;) Og tenk hva jeg fant: julekalender til Jonas! Blir "julegave" til han i år, var jo litt av en investering, men den var kjempefin og er noe han vil ha resten av livet.

Jeg ser på Mathias og Emma hvor koselig de synes det er å plukke frem kalenderen hvert år, de har så mange gode minner fra advents- og juletid, noe som kommer frem når man plukker frem kalenderen. Jeg har en stund gått å gruet for å måtte sy en til julekalender, var liksom ikke helt motivert for det... Etter å ha sydd tre julekalendere vet jeg hvor mye jobb det er. Jeg har brodert en stor kalender til Mathias, Emma har jeg sydd en i lappeteknikk og quiltet, og jeg har også sydd en til et tantebarn i lappeteknikk med aplikasjoner på som er quiltet. Det er himla mye jobb! Men så vil jeg at de skal ha hver sin, slik at når de flytter hjemmefra og får egne barn kan den gå i arv ;)

Vel, nå er kalenderen din i hus, lillegutt, og den er kjempefin. Du skal etterhvert få knytte mange gode minner til den, mamma sin skatt...
 

2 kommentarer:

  1. Den er kjempefin :o)
    Sydd etter mønster fra AnaKa, veldig artig kalender!
    Klem til dæ:)

    SvarSlett
  2. NYDELIG kalender!!
    Skjønner godt at det blir mye med alle spørsmål rundt siste innspurt. Tenker på dere, og masse lykke til- satser på at 22. blir en bra dag! :-)

    SvarSlett

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??