Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

fredag 20. mai 2011

17. mai

Puh, da var 17. mai over og Jonas har feiret sin første Nasjonaldag :)

Dagen startet pappas gode frokost, hopp i bunader og finstas og så ut...

Mathias og Emma skulle selvsagt gå i skoletoget, mens vi andre skulle se på. Jeg øvde med Jonas på å vifte med flagget og rope "hurra" mens vi gikk alene bortover veien, og han var ivrig som bare det... men når skoletoget omsider kom forbi ble han fullstendig satt ut og klarte vist ikke bevege på hverken flagget eller rope "hurra"... Hehe, det så ut til å være en sjokkartet opplevelse, han var helt satt ut! Men store øyne sugde han til seg inntrykkene som strømmet forbi, men sa ikke stort...

Siden ble det en tur til mommo, som har tradisjon på å lage cafe til familien :) Superdupert! For det første var det både mat og kaker og kaffe å få, det var ingen kø, det var varmt og godt og det var gratis! Tjihi... Barna storkoset seg sammen med søskenbarna sine og vi hygget oss med familien min.

Så ble det bytur, med snadder, sukkerspinn, russetog og borgertog. Da vi sto å ventet på russetoget sa jeg til søsteren min at jeg ville snike meg litt frem sånn i starten med Jonas slik at han kunne se pappaen sin i toget... Haha, folk rundt oss må jo ha tenkt at "hun derre dama har vært på barnerov" tjihi... men saken var nemlig at i år var akuttmedisinsk avd. æresruss, så gubben gikk i russetoget for 2. gang i livet hans, hehe... 

Så ble det en tur til svigers hvor vi fikk lapskaus og mere kaker. Broren til Morten har bursdag på 17. mai, så det var litt bursdagsfeiring der med den siden av familien :)

Ble en super dag, alle var strålende fornøyd. Jonas var nok full av nye inntrykk, men tror han syntes det var veldi spennende, for han nektet å sove denne dagen!

Bilde fra skolegården til barna....

1 kommentar:

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??