Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

fredag 20. januar 2012

Så godt å ikke være alene med bekymringene og tilknytningsspøkelset

Takk for gode ord fra Anne og Lill-Karin, godt å høre at det er noen som faktisk forstår og vet hva man bekymrer seg for å tenker på. Det er noe med det der å treffes på en felles arena med den samme (holdt på å bruke "bagasjen", men syns det høres så belastende ut at jeg velger å heller bruke:) "beauty-bag-en" :) Tjihi, var ikke det et fint og lurt begrep??!? :)
Vi har nok noen ekstra bekymringer med oss med denne historien til barna våre og ikke minst all terpingen på dette med tilknytning i all adopsjonslitteraturen rundt oss. Andre kan fort synes vi bekymrer oss for mye og helt unødig, og kansje gjør vi også det (forhåpentligvis), men det er liksom ikke så lett å bare koble av strømmen og slå ut den bryteren heller, da... Men samtidig så vet jeg jo også at mest sannsynlig så kommer dette til å gå helt greit... Det er vel det som er med å være mamma, det følger med som en del av jobben... Kan jo sikkert være et begrep som er med på å definere ordet "mamma", dette med bekymringer. "Hva er en "mamma"? " Svar: "En mamma er en omsorgsperson overfor sitt barn som hun knyttes sterkt følelsesmessig til. Mammastatusen varer livet ut og byr på stadig tilbakevendende bekymringer for sitt barn..." Hehe ;) Vel, det skal ikke være bare lett...
Og takk til Vanja, du som har masse erfaring på området, godt å høre fra en som har vært gjennom og sett dette utallige ganger fra barnehagens ståsted. Og takk til familien som hele tiden minner meg om at jeg engster meg for mye og tenker for mye på alt som kan bli problemer av... Joda, innrømmer at jeg har et forbedringspotensiale i å slutte å bruke energi på kansje unødvendige ting... Men må nå minne om hvilken familie jeg kommer fra, da! Noen plass har jeg vel fått det overført fra, vil jeg tro! Min aller svakeste side må være nettopp det med å koble ut eventualiteter og ta ting som det kommer. Det kan jeg bare ikke. Er kontrollfreak og må ha tenkt gjennom alle mulige senarioer i de fleste tilfeller, slik at jeg kan være forberedt på det som eventuelt kan komme. Det gir liksom en følelse av kontroll...
Puh, er jo et helt arbeidsliv bare i det å være mamma! Det er fulltidsjobb 24 timer i døgnet 365 dager i året! Mentalt og fysisk arbeid hele tiden, burde vært en arbeidsmiljølov som ivaretok mammaer, jo :) Haha... Med ekstra ferieuker og slike goder for å få hjelp til å "koble ut", hehe...

I dag hadde jeg min ukentlige fridag og Jonas og jeg tok oss en bytur og har handlet inn reker og blåskjell til kvelden :) Yum, yum...
Riktig god helg, folkens!

1 kommentar:

  1. :-)
    Likte "beauty-bag"-vrien, og adopterer den herved umiddelbart :)))

    SvarSlett

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??