Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

søndag 3. april 2011

"Dra på hyttetur med kanarifugl i bur..." eller var det garnnøster???

Vel, kanarifugl hadde vi vel ikke med, men hyttetur ble det i helga. Vi dro på svigers sin hytte i Lyngen og prøvde hyttelivet med Jonas. Har tenkt å være der noen dager i påsken, så greit å prøve det litt først ;) Vel, før vi suste avgårde måtte jeg innom garnbutikken her nede å shoppe noen nøster for å ha med meg, selvsagt...

Jonas trivdes jo på hytta, mye spennende der, men mamma synes nå det er litt mer tungvindt å ikke være hjemme med en liten tass som ikke kan gå enda... Ute var vått og sølete, og da måtte han jo selvsagt sitte i vognen (som han for øvrig synes blir ganske kjedelig etter en stund...) eller så må han bæres...som fort blir tungt i armene... Helst skulle han nok ønske han var litt større så han kunne leke med de store barna, men det blir litt vanskelig, i alle fall ute i slikt sølete vær... Det blir fort vått og kaldt i en liten rumpe som skal sitte i den våte sneen. Men vi fikk gått en skikkelig tur med han i vognen på lørdagen. Antakelig syntes han terrenget var lite interessant, for han lukket bare øynene og sovnet ;) hehe...

De store barna var en del ute å lekte, og til deres store forskrekkelse dukket det opp gamle brev og skattekart etter kaptein Sebbulonsen, noe som resulterte i både skattejakt, godterier, skumle og mystiske brev og skrekkblandet fryd...

Inne var det greit å være for lillegutt :) Her utforsket han det som kunne utforskes...og her var ingen skummel kaptein Sebbulonsen, heller :)
Var koselig på hytta med farmor og farfar, Nelli (hunden vår) og onkel til barna og to av søskenbarna var også med på tur + en til hund. Fult hus og stormende jubel :)
Kjenner jeg blir ganske trett og sliten etter lange dager med mye lyder, hunder, barn og styr, det merkes godt når man ikke får en hel natts søvn. Jonas styrer fremdeles en del på natta, våkner og er urolig og leter etter oss og vannflasken. Så er det morgen ca. mellom kl. 06.30-07.00 og da er det bare å stå opp for det er en smilende og blid og veldi våken gutt som da er klar for en ny dag ;) Da var det godt å roe ned og ta kveld når jeg la Jonas på kvelden. Han var ekstra lenge oppe på hytta, så la seg ikke før i 21-tiden, og da tok jeg med meg "bunningen" og tok kveld jeg også. Så koset jeg med med strikketøyet, og det eneste som brøt stillheten var den sovende pusten til lillegutt...

Garnnøstene jeg tok med ble til 2 luer :) Etter VM fikk jeg så lyst på en sånn patriotisk norgeslue, så det måtte jeg bare strikke meg ;) I tillegg har jeg hatt så lyst å strikke mariusgenser til meg, men ettersom jeg aldri har strikket mønster så er det litt skummelt å begynne på et såpass stort prosjekt. Derfor har jeg nå varmet opp med en mariuslue :) Morsomt, vi får se om jeg etterhvert tørr kaste meg over en mariusgenser...

Så da har vi fått luft i nesa og under vingene, trimmet strikkefingrene og hatt det hyggelig i godt selskap både små og store....og kaptein Sebbulonsen, tjihi.................................................

1 kommentar:

  1. Jøss, for en reser du er blitt i strikking :o)
    Ikke mulig at du har rukket å strikke begge de to luene på kun EI helg!!!
    Fine er de iallefall :)

    SvarSlett

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??