Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

lørdag 15. januar 2011

Et steg nærmere hjemreise...


Det har vært noen utrolig varme dager her og vi har holdt på å smelte i en liten Lada uten air-condition når vi har suset fra kontor til kontor for å få orden på papirer og greier som må fikses før Morten reiser på mandag. Wolde har jobbet på spreng her nede med de norske familienes saker, han har fått tak i det dokumentet retten etterlyste fra forrige rettsrunde, har fått det oversatt og levert retten. De godtok dokumentet og vi er kommet et skritt videre! Jippiiii!!!

Nå er situasjonen:

Retten avslutter saken, men Wolde får ikke rettspapirene før torsdag neste uke!! (Her jobber man ikke på akkord!)
Min flybillett er endret til den 26. jan. i forste omgang, men det skal holde hardt. Når vi får rettspapirene kan vi søke pass, det tar minst tre dager (helgen skjer det ikke noe) og når det er gjort kan vi søke ambassaden om adopsjonsvisum...
Så jeg er heldig om jeg rekker flyet den 26.... (Mamma: dvs. du rekker fint en uke her nede med meg...)

Jeg flytter sammen med resten av den gjenværende norske delegasjonen til Yeka Guesthouse tirsdag, så vi skal prøve å kose oss sammen der! Gro fra AF Norge kommer også, det er vel litt å få orden på da det nå ble så mye tull med sakene til oss som var her denne gangen...
Ellers vet jeg at en av de andre på nettforumet kommer nå til uka, og det gleder jeg og Siv oss til: Anne, du er hjertelig velkommen! Er hyggelig at vi er flere nordmenn her sammen, særlig blir det nok det for meg og Siv som blir uten resten av familiene våre...

Mannen og de store barna reiser hjem mandag kveld og skal etter planen lande i Tromsø i 14-tiden tirsdag... Maria og mamma, dere får fikse transport hjem :)
Det er synd det blir slik, nå som tilknytningen i familien vår har gått så bra er jeg redd vi hopper noen skritt tilbake når de må reise og lille Jonas ikke får se de på et par uker... Han er for liten til å forstå, og vil jo ikke skjønne hvorfor de plutselig blir borte, håper bare ikke at han vil føle et nytt tap... Ser jo bare hvor overlegen han nå er overfor personalet på Debab som "forlot" han (i hans verden), ikke usansynlig at han vil kjenne på det samme med pappa og bror og soster også... Vi får se, det ordner seg nok etter noen dager hjemme...




-Linda Therese.

4 kommentarer:

  1. Søteste barnet i hele Afrika :o)
    Så fornøyd jeg blir av å lese innlegget ditt idag, Linda!
    Endelig er der faktisk nesten hjemme - papirene begynner å komme i de rette hender - og reisen er snart iboks! Jeg venter nok her på deg, må kose meg med de to hjemkomne barna i neste uke!!
    Vær ikke redd for at det blir problematisk for Jonas at de anre reiser tidligere hjem, han kommer bare til å bli så glad når han får møte dem igjen her hjemme senere :o)
    Det går så fint, småbarn er svært så fleksible - det er vel helst vi voksne som er ekspert på å kludre det til - og så får han være med sin familie resten av livet, blir perfekt!
    Vi henter Morten og ungan på flyplassen, tror ikke du rekker fly den 26.men vi får håpe....
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Hei Linda Therese.
    Leser bloggen din med stor interesse.
    Gleder oss veldig til å komme dit. Sommerfuglene i magen har for alvor begynt å formere seg :) Det begynner ved å gå opp for oss at vi snart skal reise. Det er heldigvis mildt og ingen fare for snø i Frankfurt.....
    Vi lander kvart over ni på tirsdagskvelden, så da treffes vi vel til frokost på onsdag :D
    hilsen Anne Nor

    SvarSlett
  3. Førr en herlig liten gutt.. Godt å høre at papirene har ordnet seg, skulle gjerne ha kommet og vært sammen med deg ei uke eller to ;0) Bra at dere er flere i samme situasjon. Vi sees snart, klem Kathrine

    SvarSlett
  4. Hei søss ;) Klart vi ska få henta dæm på flyplassen, blir kjæmpegodt å se dæm igjen ;) Vær no bare forsiktig, du og lille Jonas...så går alt det andre så fint ska du se ;) kjæmpegla i dokker, hils alle <3 -Maria med familie-

    SvarSlett

Ultralyd

Ultralyd

Romantikk i solnedgang

Romantikk i solnedgang
Bildet tok jeg på Jurmala beach i Latvia

Solnedgang

Solnedgang
Bildet er tatt i Sozopol, Bulgaria.

Stillhet på Senja

Stillhet på Senja

Piken ved stranden

Piken ved stranden
Min lille Emma på ferie

Bølgenes brus

Bølgenes brus
Mathias på ferie

Trolsk stemning

Trolsk stemning
Bildet er tatt fra en midnattstur på fjellet, hvor tåken la seg tett under oss

Love is in the air...

Love is in the air...
Dette bildet vant jeg en premie på i en fotokonkurranse :) Bildet er tatt på Sommarøya utenfor Tromsø

jeg og du og vi to....

jeg og du og vi to....
En vårdag i Hyde Park

Strandpiken

Strandpiken
Smakte måltidet, Emma??